×
×

Oplossingen

Nieuws filtering op :

Samenwerking met verhoogde efficiëntie

Oplossingendoor One20/09/2016

20 uur, zo veel tijd besteden we gemiddeld per week aan het lezen en verzenden van e-mails. En dat terwijl slechts 15 à 20% daarvan voor u relevant is. Hoog tijd voor slimmer samenwerken.

Ooit was de telefoon de enige manier om vanop afstand te communiceren. In de jaren 90 kwam daar ook e-mail bij. Geleidelijk aan werd e-mail het slachtoffer van zijn eigen succes. U kunt heel snel een bericht versturen, al dan niet met verschillende mensen in kopie, waarna u veronderstelt dat uw e-mail ook is aangekomen bij de bestemmeling. Als die echter elke dag meer dan 100 berichten in zijn mailbox krijgt, is het absoluut niet zeker dat uw e-mail snel gelezen wordt.

De voorbije jaren heeft ICT een snelle evolutie naar breedband IP-netwerken – zowel data als voice – gekend. Met als gevolg dat de grenzen tussen de traditionele telecomapplicaties steeds meer zijn vervaagd. Er duiken steeds meer ICT-toepassingen op waarmee u op een andere – snellere – manier kunt communiceren en samenwerken, bijvoorbeeld via instant messaging, videoconferentie en file sharing. Ook het stemverkeer hoeft niet langer langs de telefoonlijn te lopen maar kan ook via het IP-netwerk. Het succes van toepassingen zoals Skype toont aan hoe mensen ondertussen met ‘Voice over IP’-technologie vertrouwd zijn geworden.

Groeiende mobiliteit 

De evolutie van telefonie naar slimme samenwerking met Unified Communication & Collaboration-tools wordt gestimuleerd door het groeiende belang van mobiliteit. Hoe mobiel zijn de medewerkers in uw bedrijf? Wellicht werken ze steeds vaker buiten de vaste kantooruren en op verschillende locaties – thuis, onderweg of bij klanten. Door flexibel te werken vermijden we fileproblemen, zijn we productiever en kunnen we werk en privé beter combineren.

De eerste vereiste om flexibel en mobiel te kunnen werken, is dat u ongeacht de locatie toegang hebt tot alle professionele applicaties, ook op mobiele toestellen. Alleen op die manier zijn we overal even productief als op kantoor. Dat veronderstelt een goed beveiligde verbinding met het bedrijfsnetwerk.

Altijd telefonisch bereikbaar 

Als mobiel zijn zo belangrijk is, waarom zou u dan niet al het telefoonverkeer via mobiele telefoon doen? Dat is misschien een optie voor eenmanszaken en heel kleine of startende bedrijven, maar niet voor grotere ondernemingen. Een vast telefoonnummer komt professioneler over en voor uw klanten is het makkelijker als ze u altijd via hetzelfde, vaste nummer kunnen bereiken. Door de convergentie van vaste en mobiele telefoniewaarbij het mobiele nummer wordt gelinkt aan het vaste nummer – komt de oproep binnen op beide toestellen, zodat u altijd bereikbaar bent. Het werkt ook omgekeerd: als u zelf iemand belt met uw mobiele toestel, ziet die toch uw vaste telefoonnummer op zijn scherm. Het is dus niet meer nodig om uw gsmnummer door te geven aan klanten.

Hoe vaak moet u zelf uw voicemail beluisteren en mensen terugbellen omdat u even niet bereikbaar was? Ook dat wordt een stuk efficiënter dankzij de betere bereikbaarheid: minder voicemails, minder gemiste oproepen, efficiënter communiceren en een betere dienstverlening voor uw klanten. U kunt zelfs uw voicemail ontvangen via e-mail.

Unified communication in de cloud 

In sommige gevallen kon het voor een onderneming vroeger vrij complex zijn om unified communication & collaboration in te voeren. Het was noodzakelijk om de juiste ICT-expertise in huis te hebben, wat vaak alleen mogelijk was voor grote ondernemingen. Ook bepaalde technologieën waren alleen weggelegd voor grotere budgetten. Videoconferenties gebeurden bijvoorbeeld in vergaderzalen met grote schermen en dure systemen. 

Nu kunt u heel eenvoudig videosoftware installeren op uw pc en zelfs op een mobiel toestel – laptop, tablet of smartphone. Unified communication & collaborationtools zijn inmiddels ook binnen het bereik van elke onderneming, namelijk via de cloud. Zo hoeft u als bedrijf zelf niets meer te installeren of te onderhouden. U hebt vooraf geen grotere investeringen in het verwerven van interne kennis of in ICT-infrastructuur maar u betaalt per gebruiker een vast maandelijks bedrag. Bovendien is het aantal gebruikers heel flexibel aan te passen waardoor unified communication in de cloud de groei van uw bedrijf kan volgen.

Wanneer is unified communication in de cloud voor u interessant?
  • Als uw medewerkers vaak onderweg zijn
  • Als u werkt met flexibele uren en van thuis uit
  • Als uw onderneming meerdere vestigingen heeft
  • Als u internationaal werkt
Pluspunten
  • Geavanceerde samenwerkingstools
  • Geen interne expertise nodig
  • Flexibel en modulair
  • Meer tijd voor strategische projecten, minder day to day maintenance
  • Overzichtelijke ICT-kosten
One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.