×
×

Visie

Nieuws filtering op :

Stookolie as a Service

Visiedoor One19/09/2016

Stookolie as a Service

Comments

Ik heb een abonnement op Stookolie as a Service. Via een sensor op mijn tank weet mijn stookolieleverancier exact wanneer hij moet komen leveren. Geen paniekerige telefoontjes meer omdat we bijna zonder zitten. De man levert automatisch binnen de twee dagen als er nog maar 300 liter is.

Zo ook vandaag. Ik heb net een e-mail ontvangen dat de vrachtwagen onderweg is. Net op dat moment krijg ik ook een sms van het ziekenhuis. Ik ben hartspecialist, een patiënt met een hartprobleem is op weg naar het hospitaal. Vreemd, eerst een e-mail van de stookolieleverancier, niet veel later een sms van het ziekenhuis. Is er een link?

Blijkbaar wel. Onderweg naar mijn huis, rijdt de stookolieleverancier langs de wekelijkse markt in het dorp. En dat terwijl op digitale schermen staat aangegeven dat de vrachtwagen op dat moment niet door het centrum mag. Een ANPRcamera lokaliseert hem, een melding komt binnen bij de politie. Een agent komt ter plaatse en houdt de vrachtwagen tegen. 

Vlak achter de vrachtwagen moet een auto plots de remmen dichtgooien. De bestuurder botst tegen de vrachtwagen en raakt bewusteloos. Dankzij een eCall worden de hulpdiensten automatisch verwittigd. Via track & trace is de dichtstbijzijnde ambulance binnen de twee minuten ter plaatse. De dokters stellen bij de bestuurder een hartprobleem vast. De spoed wordt verwittigd en ik word opgebeld. De cirkel is rond. Zo gaat dat nu met al die nieuwe technologie.

Vroeger ging het waarschijnlijk als volgt. Geen stookolie meer. Het is dus koud in huis. Ik bel verschillende malen naar de leverancier. Hij belooft mij ‘volgende week’ langs te komen, omdat het vandaag markt is. Twee weken later komt hij heelhuids langs. Wij zijn ondertussen ziek van de kou. Werken zit er vandaag dus niet in.

Kortom, dankzij al die nieuwe technologie heb ik op tijd stookolie, een extra patiënt én geen griep!

One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.