×
×

Klantenverhalen

Nieuws filtering op :

Accountantskantoor Thesorafisc maakt balans op van cloud

Klantenverhalendoor One magazine03/06/2015

Wie zoals Thesorafisc in de cijferbusiness zit, kan makkelijk zijn eigen rekening maken. Die oefening leidde tot een hertekening van de computerinfrastructuur en een keuze voor de cloud. De winsten konden al snel in de boeken worden bijgeschreven in de vorm van beter en comfortabeler werken.

Thesorafisc is een accountantskantoor in Vlaams-Brabant met 15 medewerkers. Vorig jaar werd besloten alle dure computers weg te doen; de medewerkers behielden alleen nog een eenvoudige laptop. De centrale servers verdwenen en werden vervangen door cloud computing. Waarom? Paul Speeckaert, vennoot bij Thesorafisc: “Financiële motieven lagen aan de basis van onze beslissing. Het rendement van investeringen becijferen, dat is iets wat we heel goed kunnen. Uit onze denkoefening over een omschakeling naar de cloud kwam een interessante besparing naar voren. Intussen zijn we omgeschakeld en kan ik bevestigen dat de financiële return inderdaad heel sterk is.”

KMO in de Cloud

Voor het zover was, moest er een geschikte cloudoplossing worden gevonden. In samenspraak met de vaste informatica-huisleverancier SCS Computers koos de directie van Thesorafisc voor de ‘KMO in de Cloud’-oplossing van Proximus. De verschillende boekhoudprogramma’s waar de klanten van Thesorafisc mee werken, zoals topACCOUNT, Exact ProAcc, Microsoft Office en Syneton Admin-IS, draaien niet langer op eigen servers. Met KMO in de Cloud worden de serverhardware, de beveiliging en de back-ups voorzien. “De KMO in de Cloud-partner heeft ook gezorgd voor de connectiviteit en voor specifieke aanpassingen zodat alles perfect werkte,” weet Patrick Dubois van SCS Computers, “zoals de integratie van de toepassingen van de Federale Overheidsdienst Financiën, met name Bizztax, Finprof, Belcotax en Taks-on-web.”

Alles centraal

De hele operatie heeft Thesorafisc een pak gemoedsrust opgeleverd. Paul Speeckaert: “Wij moeten nu alleen nog zorgen voor onze laptops, al de rest gebeurt elders. We hebben geen eigen servers meer met dure onderhoudscontracten, geen eigen back-ups en geen archieven waarover we ons zorgen moeten maken. De kosten van het informaticagebruik zijn met een vast maandelijks tarief ook duidelijker geworden.” De omschakeling naar de cloudoplossing van Proximus genereerde financiële én andere voordelen. “Kostenbesparingen zijn natuurlijk altijd meegenomen,” aldus Paul Speeckaert, “maar we werken vooral sneller en comfortabeler. Onze medewerkers doen het grootste deel van hun werk bij de klant. Ze moeten nu geen gegevens meer kopiëren vooraleer ze vertrekken en ze kunnen niet langer documenten vergeten. Alles staat namelijk centraal in de cloud en met een internetverbinding hebben ze op elke plek toegang tot alles wat ze nodig hebben.” Per saldo kan Thesorafisc een betere dienstverlening bieden aan zijn klanten. Paul Speeckaert: “Als we bij een klant zijn, hebben we altijd alle gegevens bij de hand en dus kunnen we efficiënter werken. Vraagt een klant om tussendoor snel iets te consulteren, dan weten we met zekerheid waar we de informatie kunnen vinden. Het rendement van dergelijke voordelen is moeilijk te berekenen, maar tevreden klanten blijven klant en dat heeft een enorme waarde.”

“We werken niet alleen goedkoper,
maar vooral sneller en comfortabeler.”

- Paul Speeckaert, vennoot bij Thesorafisc

Proximus team

Proximus team

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.