×
×

Klantenverhalen

Nieuws filtering op :

Juiste informatie binnen handbereik

Klantenverhalendoor One magazine27/11/2013

case_blog_admb

De bedrijfsartsen van Provikmo werken tot tachtig procent van de tijd op locatie, bij de klant. Via een mobiele dataconnectie van Proximus hebben ze daarbij toegang tot de nodige medische dossiers.

Provikmo is de dienst voor preventie en bescherming van de HR-dienstengroep ADMB. Het bedrijf levert advies rond veiligheid, medisch en psychosociaal welzijn van 430.000 medewerkers bij 34.000 organisaties. Daarnaast voert Provikmo op jaarbasis zowat 160.000 medische onderzoeken uit, verspreid over het hele land. “Dat zorgde vroeger voor een gigantische hoeveelheid papieren dossiers, verspreid over een provinciaal georganiseerd archief”, vertelt Geert De Cooman, algemeen directeur Provikmo. “Bovendien kwam er bij ieder medisch onderzoek en bij iedere inspectie heel wat manueel werk kijken: een dossier opzoeken in het archief, op het juiste moment aan de arts bezorgen, enzovoort.”

Mobiele toegang

Provikmo zag al vroeg in dat het beheer van elektronische dossiers voor een grote meerwaarde zou zorgen. “We waren de eerste preventiedienst die met een digitaal medisch dossier van start ging”, zegt Koen Van Loo, CIO bij ADMB. “We hebben die oplossing zelf ontwikkeld.” Alle sites van Groep ADMB zijn verbonden via Belgacom Explore. Vindt het medisch onderzoek op een site van Provikmo plaats, dan heeft de arts toegang tot het dossier via het vaste netwerk. Koen Van Loo: “Gebeurt het onderzoek ter plaatse bij de klant – of in de car die we voor medisch onderzoek hebben ingericht – dan verloopt de connectie mobiel via Proximus.” Voor Provikmo was vooral de kwaliteit en de veiligheid van de mobiele verbindingen heel belangrijk. “Zonder mobiele connectie is er over de klant geen informatie beschikbaar, want op het mobiele toestel van de arts bevinden zich geen data uit de dossiers”, vertelt Koen Van Loo. “Proximus heeft in de opstartfase een kwaliteitsmanager aangeduid. Die heeft het nodige advies gegeven, waardoor de kwaliteit van de mobiele verbindingen nu overal goed zit.”

Flexibiliteit en efficiëntie

Het systeem biedt een grote meerwaarde voor de 350 medewerkers van Provikmo. “De arts kan een persoon ontvangen voor een onderzoek, ook wanneer dat op de planning eigenlijk niet was voorzien”, zegt Nicolas Van Kerschaver, financieel en commercieel directeur bij Provikmo. “Vroeger was zo’n ongepland onderzoek onmogelijk, omdat de arts niet over het bewuste papieren dossier beschikte.” Ook voor de backoffice van Provikmo heeft het gebruik van het online dossier voor heel wat extra efficiëntie gezorgd. “Vroeger stonden de resultaten van een onderzoek op papier”, aldus Nicolas Van Kerschaver. “Dat vroeg heel wat manuele input voor facturatie en rapportering.” Vandaag verloopt de dienstverlening aan de klanten een stuk sneller. Een onderzoeksattest is meteen via e-mail beschikbaar.

Company profile

1150 ADMB-medewerkers ondersteunen dagelijks het personeelsbeleid van ruim 180.000 ondernemers en organisaties. Ze bieden deze klanten op elk moment het gepaste HR-dienstenpakket: van opstart tot loonadministratie, van rekrutering tot preventie, van kinderbijslag over verzekeringen tot HR-advies. Provikmo, de externe preventiedienst van deze groep, begeleidt 34.000 werkgevers met samen 430.000 werknemers inzake welzijn op het werk.

Business benefits
  • Flexibele en efficiënte planning van medisch onderzoek
  • Snellere doorstroming van informatie voor facturatie en rapportering
  • Minder handling in de backoffice
  • Minder veiligheidsrisico’s: geen data op device, geen papieren dossiers in omloop

One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.