×
×

Voor u gelezen

Nieuws filtering op :

De menselijke kant van de klantenrelatie

Voor u gelezendoor One magazine30/03/2015

De menselijke kant van de klantenrelatie

Comments

Veel nieuwe boeken hebben het over steeds slimmer wordende computers, maar in zijn laatste boek ‘When digital becomes human’ geeft marketeer Steven Van Belleghem tegengas.

Uiteraard zullen meer jobs geautomatiseerd worden. Door de hype rond digitale transformatie gaat er echter te weinig aandacht naar de waarde die bedrijven met hun mensen kunnen creëren. ‘When digital becomes human’ legt met name de nadruk op de relatie met uw klanten. “Twee op de drie consumenten hecht heel veel belang aan een ‘personal touch’. Niemand vindt het onbelangrijk,” schrijft Van Belleghem. “En toch verschuift dit wat naar de achtergrond.”

Bedrijven doen er volgens de auteur dus goed aan om naast hun digitale interface ook hun menselijk gelaat te definiëren. “Onze linkerhersenhelft wordt weggeblazen door de kracht van computers. Maar aan onze rechterhersenhelft kunnen die machines niet tippen”, stelt Van Belleghem. Concreet zijn er drie cruciale domeinen waarin we computers het nakijken geven: passie, creativiteit en empathie. Klanten zullen deze typisch menselijke waarden waarderen.
In tegenstelling tot de vorige boeken van Steven Van Belleghem (‘De Conversation Manager’ en ‘De Conversation Company’) gaat het hier niet om een aanpak of stappenplan. Het is een meer beschouwend en strategisch, en ook best wel nobel boek.

One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.