×
×

Oplossingen

Nieuws filtering op :

Fixed Mobile Unification voor optimale bereikbaarheid

Oplossingendoor One23/08/2016

Uw medewerkers hebben allemaal een vast én een mobiel nummer. Daardoor weten klanten vaak niet op welke manier ze hen het best benaderen. Ze komen terecht op een voicemail of ze weten niet goed welk nummer ze juist moeten ingeven. Niet efficiënt en niet klantvriendelijk dus. Dat lost u op door uw vaste en mobiele telefonie te integreren.

Fixed Mobile Unification (FMU) is een Proximus-dienst waarbij de mobiele en vaste oproepen van uw gebruikers geïntegreerd worden. Daardoor zijn uw medewerkers altijd bereikbaar op een door u gekozen professioneel telefoonnummer. En dit op eender welk toestel, vast of mobiel. Als een klant hen belt, rinkelen beide toestellen. Zo gaat er geen enkele oproep verloren en krijgt de klant meteen iemand aan de lijn.

Niet alleen voor smartphones

Heel handig is dat de dienst ook geschikt is voor gewone gsm’s – dus niet alleen voor smartphones. Ook worden er geen extra kosten aangerekend voor oproepen tussen collega’s. Proximus zorgt voor de installatie en de programmatie van de dienst volgens uw wensen. Zo kunt u ervoor kiezen om altijd hetzelfde vaste of mobiele telefoonnummer te laten zien wanneer uw medewerkers naar klanten bellen, bijvoorbeeld het algemene bedrijfsnummer of het telefoonnummer van de salesafdeling. Een prima manier om uw bedrijfsidentiteit te versterken en ervoor te zorgen dat uw klant onmiddellijk bij de correcte contactpersoon of afdeling terechtkomt.

Privé en professioneel blijven gescheiden

Om toch een gezond evenwicht tussen werk en privé te verzekeren, kunnen de gebruikers de dienst heel eenvoudig uitschakelen wanneer ze dat willen. Op die manier blijven ook privé en professionele oproepen op uw factuur gescheiden. Zodra de gebruiker uitlogt, wordt zijn gsm een privétoestel met zijn eigen mobiele nummer en voicemail.

Beter intern samenwerken

Aangezien de mobiele toestellen geïntegreerd worden in uw communicatieplatform, wordt ook de aanwezigheid van de gebruiker aangepast als hij of zij in gesprek is op zijn of haar mobiel toestel. Zo weten de collega’s ook wanneer ze hem opnieuw kunnen bereiken. Bovendien is het voor uw bedrijf met FMU ook veel eenvoudiger om de richtlijnen en kosten van uw mobiele telefonie op te volgen.

Pluspunten
  • Eén nummeringsplan voor zowel vast als mobiel
  • Geen mobiele dataverbinding nodig
  • Geschikt voor elk type gsm
  • Split billing (professioneel/privé), bereikbaarheid van één specifieke groep door middel van één nummer
  • PBX-business rules & -processes ook van toepassing voor mobiel telefoonverkeer
One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.