×
×

Visie

Nieuws filtering op :

Waarom de hoeveelheid data jaarlijks verdubbelt

Visiedoor One magazine08/09/2016

Waarom de hoeveelheid data jaarlijks verdubbelt

Comments

Als quality controller ga ik bij onze klanten na of onze technici het product goed geïnstalleerd hebben. Telkens maak ik met mijn smartphone enkele foto’s van het bekomen resultaat. De foto van de installatie stuur ik via WhatsApp naar mijn collegacontrollers. Eentje suggereert om het ook aan onze CEO te mailen, we zijn immers terecht trots op ons werk.

 
De CEO duwt op de knop forward en zo komt de foto bij de marketingverantwoordelijke terecht, die het onmiddellijk op onze website klikt. En hij stuurt de foto nog naar de salesafdeling waar ze die in enkele presentaties gebruiken. Ook de verantwoordelijke interne communicatie ontvangt de foto en vraagt aan een externe agentschap om er een poster rond kwaliteit van te maken.

Om het dossier te vervolledigen krijgen ook de klant en de project manager een exemplaar toegestuurd. Resultaat: de foto staat op verschillende smartphones, enkele e-mailservers, tientallen pc’s, op onze website, op Google, op WhatsApp en op Yahoo. Nu de foto nog op Flickr en Instagram plaatsen en een back-up maken via de cloud voor het geval dat de smartphone crasht of verloren gaat. En dan is men verbaasd dat de hoeveelheid data jaarlijks verdubbelt.

One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.