×
×

Oplossingen

Nieuws filtering op :

On/off: wat als het licht uitgaat?

Oplossingendoor One magazine21/03/2015

Pannes in kerncentrales, afschakelplan of niet: ook in uw organisatie bent u maar best voorbereid op een stroomonderbreking. De codewoorden zijn: informeren, samenwerken en beschikbaarheid.

Bij een stroomonderbreking is het belangrijk dat u klanten, medewerkers en leveranciers goed informeert. Zowel vooraf – bij een geplande onderbreking – als tijdens en na een uitval. Met Crisis Communication Manager van Proximus kunt u via een online omgeving berichten uitsturen naar medewerkers, klanten … U bepaalt het communicatiekanaal – telefoon, sms of e-mail – per doelgroep en legt de procedures op voorhand vast. De software is toegankelijk via een internetverbinding, u hoeft dus niets lokaal te installeren of grote investeringen te doen. De activatie van Crisis Communication Manager zelf kan online, via een app of door het eenvoudig versturen van een sms-bericht met een specifiek codewoord. Meer hebt u dus niet nodig als uw eigen systemen niet meer werken.

Binnenkomende telefoons omleiden
Informeren is één ding. Daarnaast moet het werk gewoon blijven lopen, zelfs tijdens een stroomonderbreking. Ook klanten en leveranciers moeten u nog kunnen bereiken. De Voice Managed Services (VMS) van Proximus dienen in normale omstandigheden om de telefoontjes van uw klanten via routering altijd snel en professioneel te beantwoorden. Tijdens een stroompanne kunt u via VMS Call Center de binnenkomende telefoontjes naar uw bedrijf via het netwerk naar een ander vast of mobiel nummer doorsturen. Zo blijft uw onderneming steeds bereikbaar en lopen uw imago en de klantentevredenheid geen schade op. Een andere mogelijkheid binnen het VMS-aanbod is de Disaster Recovery Solution, een backup voor uw Proximus-telefoniediensten of uw contactcenter. Uw organisatie blijft dan oproepen ontvangen die bij een ramp normaal verloren zouden gaan, zonder dat u uw bestaande infrastructuur hoeft aan te passen.

Flexibel uitwijken naar een andere locatie
Als u zorgt voor een optimale bedrijfscontinuïteit en productiviteit, dan hebt u al heel wat mogelijkheden die tijdens een stroompanne van pas komen. Werknemers die beschikken over een verbinding die hen toelaat te werken op elke locatie en met elk toestel, kunnen even efficiënt werken op een andere plek als op kantoor. Proximus biedt mogelijkheden om dat goed en veilig te organiseren. Het Proximus Explore-netwerk is de basis voor een beveiligd netwerk binnen uw bedrijf. Het verbindt al uw locaties en medewerkers in binnen- en buitenland. Flexibel werken op elke locatie is dan geen enkel probleem, videoconferenties maken de samenwerking met collega’s of externe contactpersonen efficiënter. Interessant is ook om connectiviteit, communicatie en/of toestellen als extralegaal voordeel aan te bieden. Dat kan met de Packs for Employees, Mobile for Employees en Devices for Employees. In combinatie met teleworkingoplossingen zoals Explore teleworking, Mobile Intranet en Virtual Desktop (VDI) zorgt dat voor een even sterk beveiligde en performante omgeving als op kantoor.

Een back-up van alles
Op afstand werken kan alleen als ook de bedrijfssystemen en -gegevens altijd beschikbaar zijn. Dat kan met Disaster Recovery-as-a-Service (DRaaS) van Proximus. Daarmee bewaart u niet alleen een back-up van de gegevens maar van de hele bedrijfsomgeving, inclusief de fysieke of virtuele servers. Omdat het een clouddienst is, is de oplossing flexibel en snel beschikbaar, zonder investeringen in de eigen infrastructuur of beheersmatige aanpassingen. In geval van een stroomonderbreking kan de back-up dienen als een uitwijkmogelijkheid. Zo kunnen de gebruikers zonder problemen doorwerken. Elke gebruikersomgeving is snel te herstellen met de ‘Office Recovery’-dienst.

Proximus-datacenters immuun voor stroompannes
Een aangekondigde stroomafschakeling of black-outs hebben geen impact op de beschikbaarheid van de Proximus-datacenters. Dankzij de autonome en overvloedig voorhanden voeding valt de stroom nooit uit. Klanten kunnen dus altijd rekenen op de continuïteit van de dienstverlening.
> Surf naar www.proximus.be/stroomonderbreking voor meer informatie.

Pluspunten
  • Verzekerde businesscontinuïteit
  • Hoge klantentevredenheid
  • Mobiele medewerkers
One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.