×
×

Klantenverhalen

Nieuws filtering op :

Mobieler, sneller bij de bevolking

Klantenverhalendoor One magazine17/06/2014

Sinds enkele weken biedt de telecomoperator ASTRID een uniek 3G-product voor politie- en hulpdiensten: dat aanbod geeft de diensten in kwestie toegang tot de drie mobiele netwerken in België en viptoegang tot het Proximus-netwerk.

Sinds enkele weken biedt de telecomoperator ASTRID een uniek 3G-product voor politie- en hulpdiensten: dat aanbod geeft de diensten in kwestie toegang tot de drie mobiele netwerken in België en viptoegang tot het Proximus-netwerk.

Sinds 1998 bezet ASTRID een uitzonderlijke plaats in het Belgische telecomlandschap. De doelgroep? Politie- en hulpdiensten. Met dit nieuwe 3G-aanbod speelt de operator in op de groeiende behoeften op het gebied van gegevensoverdracht bij zijn klanten. “We beperken ons niet tot de connectiviteit maar bieden een complete end-to-endservice, waar ze zich ook bevinden en met gebruik van de drie mobiele netwerken”, aldus Christian Mouraux, Product Manager bij ASTRID.

Voortdurend verbonden

Belgacom, dat de oplossing heeft voorgesteld, onderscheidde zich van zijn concurrenten dankzij een origineel aanbod: de bijzonderheid schuilt in het feit dat de gebruikers een simkaart met Luxemburgs nummer gebruiken. Zo kunnen de hulpdiensten probleemloos surfen op de drie Belgische netwerken, naargelang welk netwerk de beste dekking en beschikbaarheid biedt. “Dat is cruciaal voor hulpdiensten die voortdurend verbonden moeten blijven”, benadrukt Christian Mouraux. Hij wijst bovendien op de prioritaire toegang tot het datanetwerk van Proximus als een van de sleutelelementen die de balans doet overhellen in het voordeel van het Belgacom-aanbod. ”De beschikbare apps en diensten zijn reeds goed gekend bij de hulpdiensten: een beveiligde database, identificatie van nummerplaten, mobile office, uitwisseling van foto’s, kaarten en plannen tussen teams op het terrein en dispatchings, enz. Ze komen nu echter binnen handbereik dankzij een grotere overdrachtsnelheid. Dat komt de efficiëntie sterk ten goede, met zichtbare resultaten op het terrein”, aldus Christian Mouraux.

Meer dan een operator

Het project ging van start in mei 2013, onder de vorm van drie verschillende openbare aanbestedingen met onderhandelde procedure. “We hebben ervoor geopteerd om de markten op te splitsen om te kunnen samenwerken met gespecialiseerde partners. Het nadeel is dat we ze intern moesten integreren. De voordelen waren echter even duidelijk: we gaven de sleutels van ons huis niet aan een enkele operator en dat was goedkoper”, voegt Christian Mouraux toe.

Business benefits

– Performante en steeds beschikbare datanetwerken
– Viptoegang tot het datanetwerk van Proximus
– Toegenomen efficiëntie voor de hulpdiensten op het terrein

Company profile

ASTRID, nv van publiek recht, is de nationale netwerkoperator voor radiocommunicatie en paging en voor dispatching bestemd voor de hulpdiensten in België.

Meer weten?

Voor meer info, surf naar onze site of contacteer uw Account Manager.

One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.