×
×

Voor u gelezen

Nieuws filtering op :

Small Data – The Tiny Clues that Uncover Huge trends

Voor u gelezendoor One19/08/2016

Martin Lindstrom is een wereldwijd gerenommeerde marketeer die al een zestal bestsellers schreef over de mechanismen die consumenten aanzetten tot het kopen van spullen. Zijn bekendste werken zijn ‘Buyology’, ‘BrandSense’ en ‘Brandwashed’. De Deen is een graag geziene gast in het sprekerscircuit en schrijft columns voor onder meer Time Magazine en Harvard Business Review.

Waarover gaat het?

Big data is een van de allerbelangrijkste business trends. Bedrijven en marketeers zoeken hun heil in het ontwarren van gigantische hoeveelheden gegevens op zoek naar de nieuwste hype en modes. Maar wat als big data de bal misslaat en de echte signalen voor nieuwe trends gewoon voor het grijpen liggen? Martin Lindstrom herwaardeert het belang van small data: een gesprek met een klant, een eenvoudige observatie … De kleinste hint kan leiden tot een groots inzicht voor uw onderneming.

Waarom moet u dit lezen?

‘Small Data’ is een hoogst amusante aaneenschakeling van onverwachte consumenteninzichten. Martin Lindstrom verzamelde ze over de hele wereld: hoe maakte een kapotte sneaker opnieuw een wereldmerk van Lego? Hoe hielp één speelgoedbeer 1.000 winkels van een modeketen omvormen?En welke invloed had een magneet van een Russische koelkast op een Amerikaanse supermarktketen? In kleine, persoonlijke details legt hij de kiemen van nieuwe stromingen bloot die op ondernemingen een enorme impact kunnen hebben.

Over het boek

In dit boek is Martin Lindstrom een soort moderne Sherlock Holmes die in opdracht van grote merken gaat neuzen in de keukens, de badkamers en de slaapkamers van consumenten. Met zijn speurtochten helpt hij zijn klanten bij het lanceren van een nieuw product of onderzoekt hij waarom net dat merk uit de gratie gevallen is. Wie had kunnen denken dat veel mensen een robotstofzuiger kopen in de eerste maanden nadat een huisdier is overleden? Lindstrom’s werk bevindt zich op het kruispunt tussen marketing, antropologie en etnografie en biedt een opmerkelijke inkijk in hoe gewone mensen zich verhouden tot merken en producten.

One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.