×
×

Visie

Nieuws filtering op :

7 vragen aan Johan Guelluy, CIO bij Generali Belgium

Visiedoor One magazine14/04/2016

Johan Guelluy is een enthousiaste IT Director die alles in het werk stelt om de doelen van de business te realiseren. Hoe ze hun targets bereiken, bepalen de medewerkers zelf.

Loopbaan

Johan Guelluy studeerde Commercial Engineer Business Informatics aan de Universiteit Hasselt en trok via een Erasmusprogramma naar Bordeaux voor een opleiding Commercial Engineer. Bij de consultancybedrijven CSC en Accenture heeft hij een grondige technologische kennis opgedaan die hij combineert met een uitgebreide expertise in de bankverzekeringssector. Sinds mei 2015 is hij IT Director (CIO) bij Generali Belgium.

Bedrijf

Generali Belgium (1901) maakt deel uit van de internationale Generali Groep. In België zijn nog drie dochterbedrijven actief: Generali Real Estate (GRE), Europ Assistance en Generali Employee Benefits (GEB), dat internationale coördinatie en monitoring biedt van programma’s en groepsverzekeringsplannen voor meer dan 1.500 multinationals. MIT Technology Review heeft de Generali Groep onlangs op de lijst gezet van de 50 beste bedrijven voor technologische innovatie.

Werknemers

Vanuit het hoofdkantoor in Brussel bedienen de 500 medewerkers van Generali Belgium 530.000 klanten. De middelgrote verzekeringsmaatschappij verkoopt levens- en schadeverzekeringen via haar website en via een netwerk van zo’n 1.000 onafhankelijke makelaars.

1. Wat is uw grootste professionele verwezenlijking?

De ommekeer die we in 2015 bij Generali Belgium gerealiseerd hebben. De ICT-afdeling die ik sinds mei 2015 leid, heeft er samen met alle andere afdelingen (Distributie, Leven, Niet-Leven) voor gezorgd dat de verzekeraar een organische groei van 12% kon realiseren.

2. Naast wie zou u graag eens in het vliegtuig zitten en wat zou u hem of haar willen vragen?

Naast Leonardo da Vinci, al was het maar om hem het plezier te gunnen zelf de gevolgen te zien van zijn uitvindingen zoveel jaren later. Hij is – voor mij – nog altijd de grootste uitvinder aller tijden.

3. Aan welk merk bent u eeuwig trouw?

Aan Europ Assistance. Ik herinner me nog levendig hoe ik als kind met mijn ouders onderweg was en we tijdens onze vakantie in de buurt van de Tsjechische grens bij -15 °C autopech kregen. Het is vooral als je ver van huis bent, dat het een ongelooflijke opluchting is als je een bijstandsverzekeraar kunt oproepen om je snel te laten depanneren.

4. Wat weten uw medewerkers niet van u?

Mijn medewerkers weten veel, maar ik hou werk en privé wel graag gescheiden. Waarschijnlijk weten ze niet dat ik lid ben van de Lions Club Tienen en dat ik regelmatig tijd vrijmaak voor projecten waarmee de Club minderbedeelden wil helpen.

5. Wat wordt volgens u de eerstvolgende trend in de wereld van de technologie en ICT?

De robotisering. In Japan hebben ze zelfs al een hotel dat draaiend gehouden wordt door robots. Voor sommige taken zullen robots meer en meer ingezet worden. Het zal niet meteen voor de eerste jaren zijn, maar sommige kinderen zullen misschien een sterkere band hebben met een robot dan met een huisdier.

6. Hoe ziet u uw rol als CIO de volgende 20 jaar evolueren?

Als een business enabler. Business en ICT zullen nog meer met elkaar verweven zijn. Het is belangrijk om goede relaties te hebben met de zakenpartners. De CIO moet openstaan voor nieuwe zienswijzen en inspireren. We zullen meer people managers nodig hebben, ICTdirecteurs die de inzet van hun medewerkers waarderen.

7. Wat is uw favoriete app van het moment?

Dat is nog altijd WAZE, ’s werelds grootste community-based verkeeren navigatie-app. Vooral de inbreng van de community zorgt voor een blijvende meerwaarde.

Proximus team

Proximus team

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.