×
×

In de praktijk

Nieuws filtering op :

Maatschappelijke inzichten uit ‘House of Cards’

In de praktijkdoor Perspective27/10/2016

Dat nieuwe perspectieven uw onderneming ten goede komen, staat buiten kijf. Maar waar vindt u die? In elke editie van Perspectief vertelt een ondernemer hoe of waar hij of zij tot nieuwe inzichten komt. In deze editie laten we Jean-Pierre Lutgen aan het woord over zijn passie voor populaire cultuur.

“Consumenten willen voortdurend verandering. Ik heb op die maatschappelijke behoefte ingespeeld met een groot aantal collecties. Zo zijn wij erin geslaagd om, middenin de volledig gesatureerde markt van de polshorloges, een wereldwijd succes te forceren voor de Ice-Watch. Dergelijke maatschappelijke inzichten komen fundamenteel neer op inzicht in menselijke relaties, op de manier waarop mensen denken en met elkaar interageren. Die nieuwe inzichten haal ik uit hedendaagse kunst en populaire cultuur. Neem bijvoorbeeld de televisieserie ‘House of Cards’. Dat is een Amerikaanse Netflix-reeks die onthult hoe de relaties tussen de politiek en de media echt werken. Zowel in mijn privéleven als professioneel is er me vaak een rad voor het ogen gedraaid. Deze serie heeft me doen inzien hoe de wereld werkelijk in elkaar zit, en daar haal ik nu mijn voordeel uit. Meer details kan ik je jammer genoeg niet geven, want dan kom ik in de problemen (lacht). Gewoon kijken, een fantastische serie!” 

Wie is Jean-Pierre Lutgen?
  • Studeerde politieke wetenschappen (UCL)
  • CEO van het Belgische horlogemerk Ice-Watch, waarvan jaarlijks wereldwijd miljoenen exemplaren verkocht worden
Perspective

Perspective

Magazine en online blog voor bedrijfsleiders van kmo’s vol nieuwe inzichten voor een frisse blik op hun onderneming.

Doorblader, lees, het laatste magazine!

Magazine en online blog voor bedrijfsleiders van kmo’s vol nieuwe inzichten voor een frisse blik op hun onderneming.

Doorblader, lees, het laatste magazine!


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.