×
×

Klantenverhalen

Nieuws filtering op :

ICT met maximale flexibiliteit

Klantenverhalendoor One magazine19/01/2012

ICT met maximale flexibiliteit

Comments

Cryns Carrosserie Center heeft zijn verouderde ICT-infrastructuur vervangen door een omgeving die op VDI (Virtual Desktop Infrastructure) is gebaseerd. Het bedrijf koos voor maximale flexibiliteit. Zodra er connectie is, kan iedere medewerker met de applicaties aan de slag, via pc, tablet of smartphone.

Cryns Carrosserie Center hoeft zich geen zorgen meer te maken over ICT. Alle applicaties van de kmo draaien in de cloud. Cryns verving zijn verouderde ICT-infrastructuur door een omgeving die op Virtual Desktop Infrastructure (VDI) is gebaseerd.

Cryns Carrosserie Center is een bekende naam in de Antwerpse regio. De geschiedenis van het bedrijf gaat terug tot de jaren veertig. Sinds 2011 zet Johan Van Deursen de twee vestigingen van Cryns in Zwijndrecht en Mortsel verder. Met ruim vijfduizend koetswerkherstellingen per jaar is Cryns één van de grotere Belgische bedrijven in de branche. “Bij de overname heb ik een plan opgesteld om de interne organisatie te verbeteren, met extra aandacht voor ICT”, zegt Johan Van Deursen. Cryns werkt met de klassieke Windows Office-applicaties en heeft verder enkele branchespecifieke toepassingen in gebruik, zoals het ERP-pakket Carrman, Ciel voor boekhouding en Winformex voor calculatie. De twee vestigingen werkten los van elkaar: er waren twee netwerken, zonder verbinding met elkaar. Alleen de mailserver was gedeeld.

 

Geen veilige omgeving

Verder trof Johan Van Deursen bij Cryns ook een heel heterogene ICT-omgeving aan, met diverse types hardware, verschillende besturingssystemen en softwareversies. “De omgeving was niet meegegroeid met het bedrijf. De server liep voortdurend vast en er waren problemen met de pc’s. ICT vormde duidelijk een belemmering voor de goede werking van het bedrijf.” Niet alleen was de hardware dringend aan vervanging toe, Cryns moest ook de organisatie van zijn ICT herbekijken. Zo was de bestaande back-upprocedure weinig transparant en bood ze weinig garantie voor de bedrijfscontinuïteit. Ook op het vlak van security liet de omgeving te wensen over. Het bedrijf beschikte niet over een serverlokaal. Meer nog, alle bedrijfsdata bevonden zich op een centrale server waartoe alle medewerkers toegang hadden.

 

Vertrouwen in de cloud

Cryns had nood aan een nieuwe infrastructuur die in de toekomst gemakkelijk mee zou kunnen evolueren met het bedrijf. “Op termijn willen we zo veel mogelijk paperless gaan werken. Dat was één van de elementen die mee de keuze voor een nieuwe infrastructuur heeft gestuurd. In de eerste plaats wilden we een infrastructuur die ons stabiliteit en betrouwbaarheid zou bieden”, aldus de zaakvoerder. In het verleden had hij zelf al ervaring opgedaan met Citrix. Met cloud services had hij niet eerder gewerkt. “Toch moest niemand mij overtuigen. Ik wist meteen dat de cloud voor ons de ideale oplossing zou bieden”, aldus Johan Van Deursen.

 

Maximale flexibiliteit

Cryns bracht zijn hele ICT-luik bij Belgacom onder: telefonie, netwerk en ICT. Partner Inca Networks legde bij Cryns een nieuw bedrijfsnetwerk aan dat de connectiviteit tussen de beide vestigingen garandeert. Johan Van Deursen: “We hebben een nieuwe server maar die draait nu in de cloud, in het datacenter van Belgacom in Machelen. Het is een aanpak die ons alleen maar voordelen biedt. Zo kan onze ERP-leverancier het onderhoud van de software van op afstand uitvoeren.” Alle medewerkers van Cryns beschikken nu over dezelfde versies van de software, wat de onderlinge samenwerking sterk heeft verbeterd. Het gebruik van de applicaties verloopt via de Virtual Desktop Infrastructure-oplossing van Citrix. “We hebben gekozen voor maximale flexibiliteit. Het maakt niet uit of een medewerker op een pc werkt, dan wel op een tablet of een smartphone. Zodra er connectie is, kan hij of zij met de applicaties aan de slag.” Inca Networks treedt op als de externe ICT-afdeling van Cryns. “Wij hoeven ons om het hele ICT-luik geen zorgen meer te maken. We kunnen ons volop concentreren op onze core business: de klant blij maken met een professioneel herstelde auto”, aldus de zaakvoerder.

 

Company Profile

Cryns Carrosserie Center is een bedrijf voor koetswerkherstelling met vestigingen in Zwijndrecht en Mortsel. De onderneming voert op jaarbasis ongeveer vijfduizend herstellingen uit. Cryns telt 38 medewerkers en realiseert een omzet van 5,5 miljoen euro.

 

Business benefits
  • Schaalbare en uniforme ICT-omgeving
  • Toegang tot apps en data onafhankelijk van tijd, locatie of toestel
  • Automatische back-ups
  • Transparante kosten

 

Meer info?

Kijk voor meer informatie over cloudoplossingen op de Belgacom website, of contacteer uw Account Manager.

One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.