×
×

Klantenverhalen

Nieuws filtering op :

Iedereen betrokken dankzij het Nieuwe Werken

Klantenverhalendoor One magazine11/03/2016

Voor ondernemingen die dagelijks met klanten in contact komen, is een goede telefonische bereikbaarheid nog altijd een prioriteit. Vandeputte uit Boechout wilde die bereikbaarheid bovendien combineren met nieuwe technische mogelijkheden en zo de deur openen naar het Nieuwe Werken.

Vandeputte
Vandeputte produceert en distribueert alle mogelijke soorten veiligheidsuitrusting, van helmen en oordoppen over handschoenen en overalls tot zelfs gasmaskers en nooddouches. Het bedrijf is al 70 jaar actief. Het klantenbestand gaat van kleine kmo’s tot grote.

Kiezen voor Skype for Business
Achttien maanden geleden begon Vandeputte de markt te verkennen, op zoek naar een nieuw telefoniesysteem. Dat nieuwe systeem moest niet alleen telefonie mogelijk maken, maar ook een rits nieuwe technologieën: video, instant messaging en bellen via laptops en tablets. Op die manier werd het ook een driver voor mobiel en thuis werken. Ongeveer de volledige ICT-omgeving bij Vandeputte was Microsoftgebaseerd. De keuze voor Skype for Business was dan ook snel genomen. Bij de keuze voor een leverancier worden vier namen geselecteerd, waaronder Proximus dat al langer telefonie en data leverde. Door de goede ervaringen uit het verleden en de sterke technische knowhow wint Proximus het pleit. Op aanraden van Proximus implementeert Vandeputte ook Anywhere 365, vooral voor de mogelijkheden qua call routing en rapportering. Vandeputte kiest ook voor Business Trunking, waardoor het volledige systeem IP-gebaseerd wordt via twee redundante server rooms. De beschikbaarheid gaat daarmee sterk omhoog. Als een site uitvalt, kunnen alle telefoontjes in een andere site afgehandeld worden.

Communicatie als HR-tool
Vooral instant messaging wordt snel door de gebruikers opgepikt. Bij video is er in het begin een piek die daarna afvlakt en dan opnieuw stijgt. Dankzij video worden buitenlandse vestigingen veel meer betrokken, door het houden van korte vergaderingen van 30 minuten. Vroeger was het de moeite niet om daar honderden kilometers voor te rijden. Een echte ROI is moeilijk te berekenen. De kostprijs is ongeveer break-even met het vorige systeem maar de mogelijkheden zijn veel performanter.

Pluspunten
  • Naadloze integratie met de bestaande Microsoft-omgeving
  • Niet enkel bellen, ook videoconferentie, instant messaging, bellen via pc, kortom unified communication & collaboration
  • Uitgebreide rapportering en call forwarding met Anywhere 365 
  • Business Trunking via dubbele server rooms: alles is 100% redundant en telefonie wordt centraal beheerd
Over Vandeputte
  • 175 medewerkers
  • 6 vestigingen in drie landen (België, Nederland, Frankrijk)
  • 76,86 miljoen euro omzet

Maarten Bekers werkt sinds 1999 bij Vandeputte, zijn eerste en tot nog toe enige werkgever. Tot twee jaar geleden was hij aan de slag als systeem engineer, nu als ICT-manager.

One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.