×
×

Ondernemen

Nieuws filtering op :

Èggo anticipeert met glasvezel op de nieuwste trends

Ondernemendoor Proximus team30/09/2016

Innoveren is soms riskant, maar vaak loont het wel. Mis de boot niet: anticiperen en op het juiste moment uw kans zien, dát is de boodschap. Èggo bewijst het: zij investeren in technologie en bieden zo hun klanten nieuwe interactieve ervaringen.

Èggo is sinds 2007 Belgische marktleider in uitgeruste keukens voor het grote publiek. Het bedrijf telt 520 medewerkers, 45 winkels in België en 3 in het buitenland. 

Vandaag wil Èggo zijn klanten nieuwe ervaringen bieden: 

  • een tool om zelf hun keuken te ontwerpen en die te delen via sociale media
  • alle keukens in de showroom uitrusten met geconnecteerde toestellen, om zo demo’s te geven en uiteindelijk de keukens te commercialiseren.

Het bedrijf koos voor glasvezel om deze nieuwe evolutie makkelijker te maken, en ook om een krachtig en snel netwerk te hebben. 

Altijd op de hoogte blijven is de boodschap.

In een businessomgeving moet je alert zijn en blijven, want de technologie staat nooit stil. 
Op alles voorbereid zijn is een must, zegt Paul David, marketingdirecteur van Èggo. “Tegenwoordig zijn interactiviteit en sociale netwerken dé trends binnen de distributiewereld. Daarom ontwikkelen we een platform waarop mensen kunnen delen en co-creëren. Weg met ‘do it for me’, leve ‘do it with me’. Een hyperreactief hulpmiddel en snél! Want onze klanten hebben écht geen tijd om even een kopje koffie te halen of hun gras af te rijden, terwijl ze wachten tot het plan van hun keuken refresht op hun scherm. Om alles vlot en efficiënt te laten verlopen, was glasvezel volgens ons de beste keuze.”

Laurence Hamer, Segment Marketing manager bij Proximus: “Onze prioriteit is ervoor zorgen dat Èggo kan innoveren, mét klantvriendelijke toepassingen. Glasvezel biedt op dat vlak een enorm potentieel.”

Timing = everything

Inzetten op innoveren loont vaak, maar timing is alles. Paul David: “Wat brengt de toekomst? Welk sociaal netwerk duikt er morgen op? Een partner als Proximus moet ons up-to-date houden welke nieuwe technologieën voor ons relevant zijn. Daarna beslissen we zelf of we ons moeten storten op deze nieuwe hypes. Een voorbeeld: “Het Internet of Things, dat is nu dé trend die we niet mogen mislopen. Een geconnecteerde keuken is geen sciencefiction meer. En als die morgen deel zal uitmaken van ons leven, moeten wij er vandaag al bij zijn.”

Vergelijk het nut van uw oplossing met de doelen die u stelt

Philippe De Raedemacker, Directeur IT bij Èggo: ”De technologie moet een meerwaarde zijn voor de onderneming, op financieel vlak maar ook qua imago, leiderschap en aantrekkingskracht. Toen Èggo zijn technische projecten met Proximus besprak, was glasvezel een evidentie. Een innovatieve oplossing die direct talloze voordelen biedt.” Ph. De Raedemacker: “Bij Èggo hebben we om drie redenen voor glasvezel gekozen. Ten eerste is er de informatiestroom in realtime tussen de verschillende schakels in de keten. Ten tweede geeft het ons ook de mogelijkheid om nog verder te evolueren als het nodig is. En ten slotte zijn er ook veiligheidsredenen. In geval van problemen kunnen we nu onze activiteiten snel heropstarten via een andere site en onze gegevens hersynchroniseren.”

Proximus team

Proximus team

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.