×
×

Klantenverhalen

Nieuws filtering op :

Bedrijfszekerheid as a service

Klantenverhalendoor One magazine21/06/2013

Wanneer Imtech ICT België voor een klant een oplossing bedenkt, krijgt die niet noodzakelijk onderdak in het datacenter van die klant. Nogal wat bedrijven geven de voorkeur aan een oplossing as a service, waarbij Imtech ICT België de toepassing host in het Belgacom Netcenter in Machelen.

05_imtech

Imtech is een Nederlandse groep die in België zowat duizend medewerkers telt. Imtech is een technische dienstverlener, met in België naast een ingenieursbureau ook een projectenorganisatie en een onderhoudsafdeling. Het bedrijf is onder meer actief in kantoorbouw, industrie, de maritieme sector en de infrastructuur langs de weg. Voor Imtech vormt ICT een essentieel onderdeel van zijn strategie. Via de internationale divisie Imtech ICT – actief in 8 landen – beschikt de groep over een belangrijke differentiator voor zijn traditionele business. Imtech bouwde zijn ICT-divisie in België uit via de overnames van Fit IT, Ebit en Thinking Solutions. Het bedrijf biedt diverse geïntegreerde diensten aan via een as a service-model. Het gaat onder andere om endpoint management, monitoring en back-up.

Focus op kernactiviteiten

Een deel van de oplossingen die Imtech ICT in België aan klanten aanbiedt, is gehost in het Belgacom Netcenter in Machelen. “Zowat de helft van de hostingactiviteiten in het Belgacom Netcenter zijn applicaties die we voor klanten ontwikkelden”, zegt Dirk Devoghel, verantwoordelijk voor Systems Engineering bij Imtech ICT België. “Bedrijven kiezen vaak voor gehoste applicaties via een externe partij omdat ze zelf weinig ervaring hebben met de deployment van software naar eindgebruikers. Wanneer vereisten op het vlak van compliance en security een pure cloudoplossing in de weg staan, biedt onze aanpak een mooie oplossing.” Naast de hosting van de eigen ontwikkelingen, biedt Imtech ICT België ook oplossingen as a service aan, gebaseerd op softwarepakketten als Cognos en Tivoli Endpoint Manager. Dat laat een snelle implementatie van nieuwe technologie toe. “Bedrijven hebben niet altijd de mogelijkheid om op korte termijn kennis op te bouwen rond een specifiek nichedomein”, vertelt Yves Vannieuwenhuyssen, verantwoordelijk voor Sales en Marketing bij Imtech ICT België. “Via het as a service-model kunnen onze klanten zich blijven concentreren op hun kernactiviteiten. We nemen voor hen een belangrijk stuk van de complexiteit weg, waardoor ze zich kunnen focussen op de echte toegevoegde waarde voor de business.”

Service vanop afstand

De medewerkers van Imtech ICT België werken vaak ter plaatse bij klanten of pendelen tussen diverse sites. Om de samenwerking tussen collega’s optimaal te ondersteunen maken ze gebruik van communicatietools als Microsoft Lync en het samenwerkingsplatform van Atlassian Confluence. De vestigingen van Imtech ICT zijn met elkaar verbonden via Belgacom Explore. Dirk Devoghel: “Voor onze medewerkers is het belangrijk dat ze van op om het even welke locatie en met om het even welk mobiel device contact kunnen houden met collega’s en daarbij toegang hebben tot data en applicaties.” Imtech ICT België bouwde Confluence in het datacenter van Belgacom uit tot een multi-tenant-oplossing, waardoor het platform voor verschillende klanten tegelijk dienst doet. “Verder werkt onze vloot mobiele toestellen op het 3G-netwerk van Proximus. Daardoor is de toegang tot de oplossingen van onze klanten altijd verzekerd. Doet er zich een probleem voor, dan kunnen we onmiddellijk aan een oplossing beginnen werken, nog voor we ter plaatse zijn bij de klant.”

Company profile

Imtech ICT België is actief rond systems engineering, software development en business analytics. Imtech ICT telt als internationale divisie 2.750 medewerkers en realiseert 630 miljoen euro omzet. De Belgische tak van Imtech ICT telt 85 medewerkers.

Business benefits
  • Geen implementatie en onderhoud van software
  • Sluitende oplossing in functie van security en compliance
  • Snelle service vanop afstand
One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.