×
×

Klantenverhalen

Nieuws filtering op :

Bricolux levert nog sneller

Klantenverhalendoor One magazine16/03/2015

Bricolux levert nog sneller

Comments

Na de invoering van een online bestelprocedure bij Bricolux werd het bedrijf overstelpt met aanvragen van klanten. Het beheer daarvan vroeg om nieuwe systemen en een andere manier van werken. Samen met ICT-partner Proximus SpearIT werd een totaaloplossing uitgedokterd die de bestellingen en leveringen in goede banen leidt.

Het Belgische Bricolux is gespecialiseerd in de distributie van schoolbenodigdheden voor het kleuter- en lager onderwijs in België, maar levert ook aan particulieren. Het bedrijf, opgericht in 1973, bevindt zich in de industriezone van Marloie nabij Marche-En-Famenne en beschikt er over een magazijn van meer dan 4.000 m². Er werken 18 mensen.

Persoonlijke service
Als expert in de distributie van papierwaren, schoolmeubilair, educatief materiaal en speelgoed (Nathan) heeft Bricolux zijn succes vooral te danken aan de persoonlijke service die het bedrijf levert aan zijn klanten in de onderwijssector. Catalogi, vertegenwoordigers op de baan, grote beschikbaarheid van stock, individuele verpakking, snelle levering door eigen chauffeurs en een dienst na verkoop zijn slechts enkele van de klantvriendelijke diensten die van Bricolux een unieke nationale toeleverancier maken in zijn sector.

Stijgende bestelvolumes
Toen Bricolux een online bestelmogelijkheid invoerde op zijn website, werd het bedrijf het slachtoffer van zijn eigen succes. Alain Collard, gedelegeerd bestuurder: “Na de implementering van het online bestelproces op onze website werden we heel snel geconfronteerd met een aanzienlijke stijging van de bestellingen en de bestelvolumes. In die mate zelfs dat ze niet langer compatibel waren met onze traditionele manier van orderverwerking. We waren verplicht om onze werkmethode aan te passen en hadden een nieuwe werkflow nodig om de bestellingen sneller en accurater te beheren en uit te leveren.”

Automatische orderopvolging
Bricolux deed hiervoor een beroep op Proximus SpearIT (voorheen Belgacom Bridging ICT), reeds meer dan 20 jaar de vaste ICT-partner van de onderneming. Alain Collard: “We hebben hen onze noden overgemaakt, waarna ze ons een geïntegreerde totaaloplossing van Proximus hebben voorgesteld die perfect beantwoordde aan onze vraag.” De voorraadhal werd volledig van wifi-dekking voorzien en er werd een picking-softwareoplossing geïnstalleerd op tablet-pc’s. Dit resulteerde in een automatisering van de orderverwerking en bracht een enorme tijdwinst met zich mee. “Via deze totaaloplossing en de daaruit voortvloeiende optimalisatie konden wij onze leveringstermijn verkorten en de kwaliteit van onze service verhogen. Ik ben nu een tevreden zakenman!” sluit Alain Collard af.

Pluspunten
  • Tijdwinst door automatisering
  • Verkorte leveringstermijnen
  • Betere klantenservice
One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.