×
×

Visie

Nieuws filtering op :

7 vragen aan Birgitta Brys, COO Benelux bij Worldline

Visiedoor One magazine18/03/2016

Ontspannen doet Birgitta Brys graag tijdens concerten van U2, Adele, Clouseau, enz. waar ze af en toe nieuwe ervaringen opzoekt. Initiatief nemen en doorgroeien is ook iets dat ze graag stimuleert bij haar medewerkers. Ze beseft dat niemand alles kan weten en stelt het op prijs als haar medewerkers het constructief oneens zijn met haar.

Loopbaan

Birgitta Brys startte haar loopbaan in 1996 bij Banksys (intussen onderdeel van Worldline) als Application Test Engineer. In 2008 stond ze aan het hoofd van het ICT Production Department bij Worldline. Twee jaar later werd ze aangesteld als directeur Technical Operations – Delivery Systems Belgium. Sinds september 2015 is ze Chief Operating Officer Benelux.

Bedrijf 

Worldline is Europees marktleider voor betalingen en transactiediensten. Het bedrijf maakt deel uit van de groep Atos en levert een nieuwe generatie diensten, die klanten toelaat om de eindgebruiker vlotte en innovatieve oplossingen aan te bieden.

Werknemers 

Worldline haalde in 2014 een omzet van 1,15 miljard euro en stelt wereldwijd meer dan 7.300 medewerkers tewerk. In België werken zo’n 350 personeelsleden voor ICT, 180 daarvan zitten bij Technical Operations.

1. Wat is uw grootste professionele verwezenlijking?

Sinds september 2015 zijn onze afdelingen Customer Services en ICT volledig geïntegreerd in de drie business lines van Worldline Benelux. We hebben dit gedurende meer dan twee jaar voorbereid. We zien daardoor veel meer overleg tussen business en delivery management en een betere alignering van onze prioriteiten. Dat is een grote stap voorwaarts in het beantwoorden van de verwachtingen van onze klanten.

2. Naast wie zou u graag eens in het vliegtuig zitten? 

Naast Ursula Burns, CEO van Xerox. Ik heb haar al een keer ontmoet en was toen sterk onder de indruk van de manier waarop ze haar ‘down to earth’-principes met anderen deelt. Jammer genoeg was er toen onvoldoende tijd om te vragen hoe ze verschillende aspecten van de business combineert en hoe ze omgaat met verschillende culturen.

3. Aan welk merk bent u eeuwig trouw? 

Torfs. Ik ben een schoenenfanaat en ben telkens opnieuw blij verrast door de klantenervaring die ze bieden. Er zijn ook winkels in shoppingcenters zodat ze snel en vooral nog laat toegankelijk zijn. Dat is een groot voordeel voor mij. Het is ook handig dat je het aanbod online kan bekijken.

4. Wat weten uw medewerkers niet van u? 

Ik ben extrovert en praat veel. Er is dus niet veel dat ze niet weten. Maar ze zullen verbaasd zijn als ze lezen dat ik vorig jaar aanwezig was op hét schlagerfestival. Ik wilde vooral die sfeer één keer meemaken.

5. U kunt geen dag zonder…? 

Sterke koffie, zwart. Vooral ’s morgens terwijl ik de berichten op mijn smartphone lees.

6. Welk (ICT-)boek zou u iedereen aanraden?

‘Outside In’ van Harley Manning en Kerry Bodine. Ik heb mij op hun visie gebaseerd voor onze transformatie naar de business lines. Customer experience is een fundamentele business driver en deze insteek zorgt er ook voor dat je je interne business-processen op een andere manier gaat bekijken en inrichten. Uw medewerkers werken van thuis uit of zijn bij u op kantoor.

7. Wat hebt u als manager het liefst? 

Ik geef de voorkeur aan een mix. Bij ons kan iedereen twee dagen thuis werken. Mensen werken daardoor meer ontspannen er zijn meer gefocust. Maar het is ook belangrijk om regelmatig samen te zitten op kantoor. Vooral om de connectie met de werksfeer te behouden en omdat sommige taken daar ook efficiënter gebeuren.

Proximus team

Proximus team

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.