×
×

Proximus

Nieuws filtering op :

Be-Mobile lanceert elektronisch vervoerbewijs voor De Lijn

Proximusdoor Proximus team23/09/2016

Be-Mobile lanceert elektronisch vervoerbewijs voor De Lijn

Comments

Wie met De Lijn reist, kan vanaf 19 september zijn rit betalen met de 4411-app van Be-Mobile. Met het m-ticket, een elektronisch vervoerbewijs, wil Be-Mobile het gemakkelijker maken om mobiliteitsaankopen te doen zonder cash geld. Een m-ticket kost 1,80 euro en is een primeur voor het Belgisch openbaar vervoer.

Met het m-ticket breit Be-Mobile een vervolg aan het succesvolle sms-ticket van De Lijn en het sms-parkeren. “Met de 4411-app maken we het mensen makkelijker om hun rit met De Lijn te betalen, zonder dat ze cash geld op zak moeten hebben”, vertelt Stéphane Jacobs, Director Business Unit Mobility Payment bij Be-Mobile. “De app biedt naast de bus- of tramrit ook betalen voor een parkeerplaats en het opladen van een elektrische auto aan. Zo kan je zorgeloos betalen voor verschillende vervoermiddelen. Op termijn willen we ook andere vervoermiddelen aanbieden. Daarmee wordt de app ook interessant voor bedrijven die hun werknemers een mobiliteitsbudget willen aanbieden in plaats van alleen een firmawagen.” 

1,20 euro goedkoper dan een biljet bij de chauffeur

Wie een m-ticket wil kopen, moet eerst de gratis 4411-app installeren. Eenmaal dat gebeurd is, kan je met enkele bewegingen op het scherm van de smartphone een m-ticket aanvragen. Het is niet nodig om een bestelcode in te voeren. Met een m-ticket kan je 60 minuten onbeperkt overstappen. Het m-ticket kost 1,80 euro, dat is 1,20 euro goedkoper dan een biljet bij de chauffeur. 

Kleuren tegen zwartrijders

Het 4411-m-ticket is op verschillende manieren beveiligd tegen fraude. Doordat de kleuren van het m-ticket voortdurend veranderen tijdens de geldigheidsduur, is het onmogelijk om een screenshot te gebruiken als vervoerbewijs. De gekochte m-tickets worden achteraf gefactureerd. Gebruikers van de 4411-app kunnen betalen via de telecomfactuur, de afrekening van de kredietkaart of via overschrijving. De app van Be-Mobile is te vinden in de app stores voor Android en Windows. De app voor iPhone volgt eerstdaags. 

Mobility as a Service 

In 2007 was Proximus (nu hoofdaandeelhouder van Be-Mobile) de eerste operator waarbij reizigers van De Lijn een sms-ticket konden kopen. 4411 is nu een merk van het Smart Mobility-bedrijf Be-Mobile, dat gespecialiseerd is in Mobility as a Service-toepassingen. Bij Mobility as a Service investeert de gebruiker niet in een vervoermiddel, maar koopt hij een mobiliteitsoplossing op maat om zijn bestemming te bereiken. Be-Mobile verdeelt maandelijks ongeveer een miljoen tickets voor parkeren en De Lijn.

Proximus team

Proximus team

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.