×
×

Klantenverhalen

Nieuws filtering op :

Mobiele bundels op corporate niveau voor Accenture

Klantenverhalendoor One15/07/2016

Bij Accenture was het mobiele dataverbruik dermate gestegen dat een dynamische oplossing zich opdrong. Die kwam er in de vorm van een tariefbundel op maat van het bedrijf: 1.200 individuele abonnementen werden gemigreerd naar een nieuw systeem op corporate niveau.

Als wereldwijd professional services bedrijf met een compleet aanbod diensten en oplossingen op het vlak van strategie, consultancy, digital, technologie en operations, staat Accenture op het kruispunt van business en technologie. Het adviesbureau moet de vinger aan de pols houden van de nieuwste digitale technologieën, zoals het Internet of Things, analytics en mobiele toepassingen.

Mobiele operator

Met het oog op een optimale dienstverlening in een steeds mobielere wereld, was de nood aan een meer performante formule voor mobiel bel- en dataverbruik volgens ICT-manager Wim Cuypers acuut. “We zochten een betrouwbare mobiele operator voor onze dagelijks veranderende noden. Met het toenemende gebruik van de smartphone als businesstool in het achterhoofd, wilden we op het juiste netwerk zitten.”

Corporate bundels

Er volgde een zoektocht naar een partner met corporate bundels voor zowel voice als data, maar ook voor nationaal, internationaal en roamingverkeer. Daaruit kwam Proximus als meest geschikte operator naar voren. Doorslaggevend was het technisch hoogstaand netwerk – met 2G, 3G en 4G – wat de bereikbaarheid voor de klanten vergroot. Bovendien garanderen de Mobile Continuity Services de nodige businesscontinuïteit.

Nummeroverdracht

Voor de implementatie tekende servicepartner A&M. Dit hield onder meer in: het versturen van nieuwe simkaarten naar de medewerkers van Accenture, het programmeren van de nummeroverdrachten, het informeren van de mensen over de nieuwe diensten en de praktische migratie.

Voordelen

“Voorheen hadden we 1.200 abonnementen met individuele bel- en datavolumes. Het abonnement was gebaseerd op het gemiddelde verbruik, voor de ene te veel, voor de andere te weinig. Met de nieuwe corporate bundels kunnen de aangekochte volumes door iedereen worden gebruikt. Ze zijn flexibel in plaats van ‘one-size-fitsall’. Logisch, want de activiteiten van onze medewerkers veranderen van dag tot dag. Consultants zitten vandaag in Brussel en morgen in Amsterdam. Hun noden veranderen continu.”

Besparing

Een vergelijking van de mobiele kosten leert bovendien dat het bedrijf een serieuze besparing realiseert. En interessant voor de medewerkers is dat ze ook voor hun privé abonnementen kunnen genieten van de kortingen die Accenture krijgt.

Pluspunten
  • Flexibel abonnement in plaats van ‘onesize-fits-all’
  • Gedeelde bel- en datavolumes in functie van wisselende behoeften van medewerkers
  • Performant 2G-, 3G- en 4G-netwerk
  • Betere bereikbaarheid voor klanten
  • Garantie op businesscontinuïteit
  • Besparing op mobiele kosten
Over Accenture

De 373.000 werknemers van Accenture verlenen diensten op het vlak van strategie, consulting, digital, technologie en outsourcing aan bedrijven in meer dan 120 landen en uit meer dan 40 bedrijfssectoren.

Wim Cuypers werkt sinds 1998 bij Accenture. Sinds 1999 staat hij aan het hoofd van de interne ICTafdeling in België en Luxemburg die verantwoordelijk is voor het beheer van het LAN, het WAN, het pc-park en de servers.

Meer info? Neem contact op met uw accountmanager. Wenst u meer klantenverhalen te lezen of zelf in One te verschijnen? Surf dan naar www.proximus.be/one

One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.