×
×

Oplossingen

Nieuws filtering op :

Veilige vluchtheuvel in de cloud

Oplossingendoor One magazine16/06/2015

De kosten van downtime voor middelgrote ondernemingen bij brand of een andere ramp lopen op. Tot 157.500 euro per uur en 1,9 miljoen euro per jaar volgens onderzoek van de Aberdeen Group. Grote risico’s vermijdt u beter met een waterdichte disaster recovery via de cloud.

Disaster Recovery-as-a-Service (DRaaS) geeft u toegang tot een ijzersterk, redundant datacenter zodat uw activiteiten nooit stil hoeven te liggen, zelfs niet na een ramp. Zo’n uitwijkinfrastructuur in de cloud is sneller opgezet dan u denkt, dankzij een aantal standaardbouwstenen voor hardware, beveiliging, connectiviteit en allerlei bijbehorende diensten. Op twee tot vier weken tijd is uw virtuele vluchtheuvel een feit. Proximus staat in voor de permanente monitoring van de systemen.

Infrastructuur delen of niet?
U kunt terugvallen op twee soorten Disaster Recovery-as-a-Service: DRaaS op een shared infrastructuur, waarbij u een server – uiteraard afgeschermd – deelt met andere Proximus-klanten, en DRaaS op een dedicated infrastructuur, waarbij een volledige server voor u gereserveerd is. Welk type u ook kiest, wanneer uw primaire infrastructuur onverhoopt niet meer beschikbaar is, werken de gebruikers zonder onderbreking door op de gespiegelde infrastructuur in het datacenter.

Alleen betalen voor verbruik
Op uw disaster recovery-platform bewaart u een back-up van uw hele bedrijfsomgeving, inclusief de fysieke of virtuele servers. Dankzij de cloudaanpak is de oplossing niet alleen snel beschikbaar maar ook flexibel aan te passen, zonder investeringen in eigen infrastructuur of beheer. Als klant betaalt u alleen voor hetgeen u gebruikt aan serverruimte. Zo schakelt u over van een capex- naar een opex-model en worden uw ICT-kosten beter te voorspellen en te budgetteren.

Gemoedsrust
U hoeft bij DRaaS vooraf geen grote investeringen te doen. Bovendien krijgt u in het datacenter een niveau van betrouwbaarheid, redundantie en beveiliging dat u in een eigen datacenter onmogelijk kunt voorzien. U krijgt daarbij nog de keuze tussen een fysieke of een virtuele firewall, en tussen verschillende SLA-niveaus. Uw gemoedsrust is daarmee compleet, zeker wanneer u weet dat uw gegevens altijd in België blijven en u altijd terecht kunt bij de Proximus service desk via telefoon, e-mail en een online portaal. Daar kunt u ook de status van de gemelde incidenten opvolgen en rapporten bekijken met up-to-date cijfers van het gebruik van uw cloudinfrastructuur.

 

Pluspunten
  • Alleen betalen voor verbruik
  • Optimale beschikbaarheid en beveiliging
  • Geen investeringen in hardware en beheer
  • Flexibel aan te passen

 

One

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.