×
×

Laat u inspireren

Nieuws filtering op :

Klanten online laten bestellen en reserveren? Goed idee!

Laat u inspirerendoor Proximus Bizz team20/07/2016

Mensen doen almaar meer via hun smartphone of tablet. Ook reservaties en bestellingen gaan steeds meer online. Als zelfstandige is het dan ook zaak om daarop in te spelen en klanten alle opties aan te bieden. De voordelen op een rijtje.

Tot voor een paar jaar geleden was een reis het traditionele product dat consumenten online reserveerden. Tegenwoordig gaat het aanbod stukken ruimer en kan u perfect een restaurantbezoek, etenswaren zoals vers brood of een bezoek aan de kapper mobiel bestellen. Voor kleine ondernemingen komt het er op aan om op die trend in te spelen en mee te doen, want deze werkwijze brengt toch wel een aantal voordelen mee

24/24, 7/7

Uw klanten beslissen soms op de gekste momenten om beroep te doen op uw diensten.Zaterdagavond nog snel de zondagse pistoleetjes bestellen, bijvoorbeeld. Of ’s middags een tafel reserveren in hun favoriete restaurant voor diezelfde avond. Zelfs uw favoriete telecomleverancier geeft u de mogelijkheid om online een afspraak te maken met een Bizz Expert. Uw klanten zitten immers ook krap in tijd, zodat online bestellen en reserveren een leuke optie is. Handig dan ook wanneer u ze de kans geeft om 7 op 7, dag en nacht bestellingen en reservaties te doen. 

Voordeelacties

Als bakker of uitbater van een restaurant of kapperszaak is een leeggekochte winkel of volgeboekte agenda het hoogste goed. Lopen de bestellingen en reservaties op een dag of avond wat minder? Dan is het een koud kunstje om op het laatste moment nog kortingscodes te verspreiden via de reservatiewebsite of -app. Bovendien kan u via een online reservatiesysteem makkelijk het e-mailadres of gsm-nummer van uw klanten registreren. Handig als u een voordeelactie wil lanceren wanneer u onverwacht met een overschot blijft zitten. 

Op voorhand betalen

Met een online systeem geeft u klanten ook de mogelijkheid geven om op voorhand te betalen. Wanneer ze dan langskomen is alles al geregeld en hoeft u alleen nog de bestelling mee te geven of uw dienst te leveren. Tijdwinst voor u en voor uw klanten! U hoeft dan na sluitingsuur ook niet meer het geld in uw kassa te tellen.

Populaire extraatjes

Online bestellingen aannemen, is ook een uitstekende manier om klanteninzichten te verkrijgen en uw onderneming hierop af te stemmen. Wat zijn uw bestverkochte producten? Wanneer lopen de meeste reservaties binnen? Wat zijn de meest populaire extraatjes die besteld worden? Hoe betalen klanten graag? Dit soort data kan bijzonder interessant zijn om op in te spelen en uw onderneming te laten groeien. 


Mee met de digitale tijd

Een laatste goede reden is natuurlijk dat klanten dit tegenwoordig gewoonweg verwachten. En als u niet met zo’n systeem op de proppen komt, dan mag u er zeker van zijn dat uw concurrent dat vroeg of laat wél zal doen…

Bezint eer ge begint

Er bestaan heel wat onlinereservatiesystemen die u aan uw website kan koppelen. Daaruit de juiste kiezen voor uw bedrijf, vergt wel wat tijd en research. Daarnaast moet u zich ook op de komst van (hopelijk…) heel wat nieuwe klanten voorbereiden. Kan uw bedrijf dit aan? Misschien moet u daarvoor wel nieuw personeel in dienst nemen of uw systeem van voorraadbeheer aanpassen. Maar als u zich goed ingelicht in het online-avontuur stort, zal u snel de voordelen ervan inzien.

Proximus Bizz team

Proximus Bizz team

Proximus Bizz: Een team van meer dan 40 experts die zelfstandigen en kleine ondernemers de beste ideeën en oplossingen aanreiken voor hun noden.

Proximus Bizz: Een team van meer dan 40 experts die zelfstandigen en kleine ondernemers de beste ideeën en oplossingen aanreiken voor hun noden.


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.

Contacteer ons