Gratis wifi in uw zaak: tips voor een klantvriendelijk inlogscherm

Gepubliceerd op 18/04/2018 in Laat je inspireren

Biedt u gratis klantenwifi aan? Leid uw bezoekers dan naar een inlogscherm. Daar laten ze enkele gegevens achter, voordat ze kunnen surfen. “Hou de gegevens die ingetikt moeten worden zo kort mogelijk”, geeft Greet Ilsbroux van Proximus als tip mee.

Gratis wifi in uw zaak: tips voor een klantvriendelijk inlogscherm

Maak het uw klanten gemakkelijk

“Soms werken winkels of cafés met codes op kastickets die je moet intikken of met speciale codes die gegenereerd worden en elke dag veranderen. Dat vinden mensen te veel gedoe,” zegt Greet Ilsbroux. “Op de landingspagina is het voor ondernemers ook verleidelijk om bergen informatie van de klanten op te vragen. Ook daar knappen veel consumenten op af. Probeer de gegevens die ingetikt moeten worden dus zo kort mogelijk te houden, beperk het tot enkel het e-mailadres ingeven bijvoorbeeld. Vergeet daarbij trouwens ook niet de klant te laten aanvinken dat hij akkoord gaat met het commerciële gebruik van zijn gegevens”  

Bizz Guest Wifi houdt het simpel

Proximus heeft een oplossing waarmee zelfstandigen en kleine ondernemingen eenvoudig gratis wifi kunnen aanbieden: Bizz Guest Wifi. De oplossing wordt automatische geactiveerd als u een Bizz Office- of Bizz All-in-pakket heeft. “Het loginscherm hebben we bewust heel erg simpel gehouden”, legt Greet Ilsbroux uit. “Uw gasten moeten enkel hun gsm-nummer ingeven, daarna krijgen ze via sms een viercijferige code die ze moeten intikken. En dan kunnen ze surfen.” 

Overeenkomstig de privacywetgeving

“Met Bizz Guest Wifi bent u als ondernemer juridisch beschermd overeenkomstig de GDPR-regels,” stelt Greet Ilsbroux gerust. “Via een portaalsite kan nagegaan worden met welke apparaat er werd gesurft in uw zaak, hoeveel er werd gesurft en in welke periode.”

Personaliseer uw klantenwifi

U kan het inlogscherm ook personaliseren en aanpassen via de MyProximus-app. Bijvoorbeeld met een eigen foto, een welkomsttekstje of een advertentie. Dat laatste is zeker geen slecht idee. Onderzoek van Deloitte toont aan dat shoppers 20% meer geld uitgeven als ze koopsuggesties binnenkrijgen via hun smartphone.

Greet Ilsbroux werkt vijfentwintig jaar bij Proximus, als marketing manager voor alle vaste oplossingen. In haar vrije tijd volgt ze graag de voetbalwedstrijden van haar zoon en kijkt ze naar series op Netflix. 

Johan

Proximus-schrijver.

Andere artikels van Johan
Hulp nodig?

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar