×
×

Wist u dat…

Nieuws filtering op :

7 veelgestelde vragen over uw Proximus-factuur

Wist u dat…door Dirk en Marjan30/11/2016

Uw Proximus-factuur bevat elke maand heel wat informatie. Wat vindt u daar allemaal op terug? Hoe kan u online uw verbruik raadplegen? En waar kan u terecht met klachten? Dat leggen we u hier graag uit.

  1. Wat staat er allemaal op mijn factuur?

    Veel! Natuurlijk uw adres en de factuurdatum, maar ook bijvoorbeeld welk abonnement u heeft en hoeveel belminuten, sms’jes en data u in de afgelopen maand heeft verbruikt. Een factuur is dus alvast een heel handig instrument om te kijken of uw huidig abonnement nog bij uw belprofiel past. We lijsten hier ook alle eenmalige kosten op (een installatie bijvoorbeeld of een activering) en alle kosten van derden (bijvoorbeeld voor sms-parkeren). En last but not least vindt u hier het bedrag terug dat u moet betalen voor al deze diensten. Meer info over alles wat u op uw factuur terugvindt, leest u hier.

  2. Hoe kan ik mijn verbruik, facturen en betalingen online raadplegen

    Hiervoor slechts één adres: de MyProximus-website of app! Via MyProximus kan u al uw facturen, aanrekeningen en betalingen online nakijken. U vindt hier ook alle details van uw papieren factuur terug, dus ook uw abonnement en bel-, sms-, tv- en surfverbruik. Alle recente facturen zijn hier ook te downloaden als PDF. 

  3. Hoe kan ik het factuuradres online wijzigen?

    Wilt u uw factuur op een adres laten toekomen? Geen probleem! Dat regelt u in een handomdraai op MyProximus. Scroll door naar ‘Facturatieadres’ en vul het nieuwe adres in. Indien gewenst kan u de factuur ook op een postbus laten toekomen of de naam van een derde toevoegen (een andere persoon of een bedrijfsnaam). We controleren uw wijzingen en binnen de vijf dagen worden ze doorgevoerd. Gaat u misschien verhuizen? Verwittig ons online, liefst zo’n vier weken op voorhand. We bellen u dan op om de plaatsing van uw nieuwe installatie te regelen. 

  4. Hoe kan ik een domiciliëring aanvragen, wijzigen of stoppen?

    Wenst u uw factuur met een domiciliëring te betalen? Groot gelijk, want dat is erg handig. Ga daarvoor naar MyProximus en klik op ‘Mijn Facturen’. Vul uw bankrekeningnummer in en vink aan welke nummers u apart wil domiciliëren. Hebt u maandelijks meer dan één factuur of aanrekening voor uw Pack, vaste lijn, internet of tv? In dat geval geldt een domiciliëring voor al die documenten. Wilt u de domiciliëring weer stopzetten of wijzigen? Eén telefoontje naar onze klantendienst en het is geregeld. Houd dan wel even uw laatste factuur bij de hand. 

  5. Hoe kan ik mijn factuur ontvangen via e-mail, Zoomit of De Post?

    De voordelen van de elektronische factuur hebben we u al eerder uitgelegd op deze blog. Elektronische facturen zijn sneller, handiger en duidelijker dan de papieren versies. Ook uw Proximus-factuur kan u elektronisch (per e-mail of via Zoomit) bij u laten toekomen. De omgekeerde beweging, van elektronisch terug naar papier, kan ook. We vallen in herhaling, maar: ook dit alles is alweer snel te regelen via MyProximus

  6. Hoe kan ik een laattijdige betaling bevestigen?

    Bent u uw factuur uit het oog verloren en was uw betaling te laat? Natuurlijk heeft u heel wat om uw hoofd, dus daar kunnen we alle begrip voor op brengen. Het is dan wel belangrijk dat u ons zo snel mogelijk op de hoogte brengt om dienstonderbrekingen te voorkomen. Op MyProximus vindt u in de rubriek ‘Mijn Facturen’ uw vervallen rekeningen en kan u een betalingsbevestiging ingeven. Dit geldt wel enkel voor klanten met een internet-, tv- of vastelijnsabonnement. Hebt u enkel een gsm-nummer en geen ander abonnement dan is er geen mogelijkheid om de betaling online te bevestigen. In dat geval belt u best even naar onze klantendienst

  7. Hoe kan ik een factuur betwisten? En mijn klacht opvolgen?

    Missen is menselijk. Het is dus best mogelijk dat u voor een of andere reden niet akkoord bent met een bedrag op uw factuur. Via MyProximus brengt u ons hiervan op de hoogte. We houden u dan via e-mail op de hoogte van hoe uw klacht opgevolgd wordt en u kan in MyProximus de voortgang van uw dossier ook online volgen. 

Nog vragen? 

Surf zeker eens naar de FAQ-pagina op onze klantenzone. U vindt hier een overzicht van alle veelgestelde vragen en natuurlijk ook de antwoorden. Wist u trouwens dat u hier ook kan chatten met een helpdeskmedewerker? Stel je vraag in het kadertje dat rechts onderaan verschijnt en we helpen u graag verder. 

Dirk en Marjan

Dirk en Marjan

Wij zijn Dirk en Marjan, Bizz Experts bij Proximus.
Samen met onze 400 collega’s staan we klaar om u te helpen met al uw telecomvragen. Spring gerust eens binnen in uw Proximus Center of maak een afspraak.
Tot gauw.

Wij zijn Dirk en Marjan, Bizz Experts bij Proximus.
Samen met onze 400 collega’s staan we klaar om u te helpen met al uw telecomvragen. Spring gerust eens binnen in uw Proximus Center of maak een afspraak.
Tot gauw.


Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Log je in via facebook.

Contacteer ons